Keuken

14 maart 2024 - Arusha, Tanzania

Mijn tijd hier zit erop. Tijd om de balans op te maken. Het idee was om met een keuken te beginnen en te kijken hoever we zouden komen. En waar staan we nu?

De keuken is volledig afgewerkt. Ik was de afgelopen 6 dagen een zeer veeleisende baas. Ik vertelde de aannemer steeds wat hij elke dag moest doen en dat het absoluut vandaag, donderdag, klaar moest zijn, zodat het klaar was voordat ik weer naar huis zou gaan. En hij deed wat ik van hem vroeg. Dus nu hebben we tegels op de muur, de werkbanken en de vloer. We hebben twee waterkranen boven de gootsteen, we hebben licht en stopcontacten, we hebben ramen met glas erin, en de ramen en de deur zijn ook zwart geverfd om te voorkomen dat ze gaan roesten. Dus wat mij betreft... ik ben heel blij 😃.

100002832610000283251000028327

100002832810000283291000028330

10000283321000028331

Maar wat hebben we allemaal nog meer gerealiseerd?

• We hebben een tweede toilet gerealiseerd
  • We hebben beide toiletten betegeld en van stortbakken voorzien omdat dit hygiënischer is
  • We hebben de volledige binnenplaats van beton voorzien
  • We hebben passend tapijt in de DayCare
  • We hebben een muur aan de voorkant met een grote poort gebouwd
  • We hebben administratief orde op zaken gesteld
  • We hebben procedures opgestart
  • We hebben een printer
  • We hebben de eerste groep business vrouwen een naaimachine kunnen geven
  • We hebben de tweede groep business vrouwen van koopwaar voorzien zodat ze kunnen starten met verkopen
  • We hebben een Child Sponsorprogram opgezet (en ik heb het allereerste kind onder mijn hoede genomen)
  • We hebben de vrouwen in de outreach voorzien van rijst
  • We hebben enkele vrouwen financieel wat kunnen helpen
  • We hebben een nieuwe manager aangenomen
  • ... en ik ben vast nog wel iets vergeten

Hier zit in ieder geval een heel gelukkig mens 😁.

1. Roland:
    14 maart 2024
    Met dank aan alle donateurs die dit alles mede mogelijk hebben gemaakt!
  2. Lydia:
    14 maart 2024
    Wauw, geweldig zeg! Zo fijn dat alles gelukt is :)
  3. Ad:
    14 maart 2024
    Wat fijn dat er in de afgelopen 6 weken zoveel werk verzet is, geeft een goed gevoel als je weer terug naar huis gaat.
  4. Inge:
    14 maart 2024
    Echt goed gedaan, mag je trots op zijn!
  5. Anita Dudok:
    14 maart 2024
    Wat een werk hebben jullie verder zeg, jullie kunnen met recht trots zijn op jezelf, toppers!!

Jouw reactie