Op weg naar huis
28 januari 2025 - Julius Nyerere International Airport, Tanzania
En dan zit het er echt op en ben ik onderweg naar Amsterdam.
De dag begon heerlijk met een ontbijt met mijn vriendin Pearl Nogi Sakoane, eigenaar van Meditrip. Dit is de organisatie waarmee ik mijn allereerste keer naar Tanzania ben gekomen en die mij sindsdien nog altijd bij hen katen verblijven ondanks dat ik als zelfstandige reis. Inmiddels is er een mooie vriendschap ontstaan en het was dan ook heel fijn elkaar op de laatste dag nog even te zien en spreken. De gesprekken gaan inmiddels allang niet meer over alleen werk, maar diepere gesprekken gaan we niet uit de weg. Er is een wederzijds respect en bewondering tussen ons. Beiden hebben we behoorlijk wat meegemaakt in ons leven en daarin vinden we elkaar. Ik kijk nu alweer uit naar onze volgende ontmoeting. Tot die tijd zal de videocall ons moeten helpen om elkaar bij te praten.
Na het ontbijt nog even langs het Cultural Heritage Museum geweest voor wat laatste cadeautjes. Dit mocht ik doen met mijn vaste en favoriete tuktukrijder James. Een mooi ritje was dit met een gezellig gesprek. Hem een mooie fooi gegeven en afscheid genomen.
De middag heb ik doorgebracht in het hostel. Lekker gedoucht, wat gekletst en uitgerust. De koffers waren al nagenoeg ingepakt.
En toen was het ineens 18 uur en stond mijn chauffeur klaar, Kombo. Wederom een geweldige service van Meditrip: zij pikken me op en brengen me weg zonder iets in rekening te brengen. Met veel warme knuffels afscheid genomen van iedereen: huisgenoten en staf van Meditrip. Iedereen bedankt voor alle mooie gesprekken. Nog een mooie app gestuurd in de groepchat met voor ieder een persoonlijk woordje.
Nog een grappig dingetje Kilimanjaro airport. Ik heb daar voor het eerst in mijn leven een poes ontmoet: De airport-poes. Ben benieuwd hoe hij door de security is gekomen... 😃
Inmiddels staan we na een vlucht van 1 uur op Dar Es Salaam airport. Hier zullen we een uur stilstaan om van crew te wisselen en nog wat laatste passagiers op te pakken. Als alles gaat volgens plan land ik over 11 uur op Schiphol.
Schat, ik kom eraan, tot straks 😘
Prachtig zicht op de de Kilimanjaro op weg naar de luchthaven.
Foto’s
2 Reacties
-
Jan Groenendijk:28 januari 2025Alvast welkom thuis en een veilige relis
-
Inge:28 januari 2025Goede reis, Chantal en straks lekker knuffelen met manlief!






