Mnemba

10 augustus 2023 - Kilima Juu Pwani, Tanzania

Vandaag ben ik naar Mnemba gegaan. Mnemba is een klein onbewoond eiland, enkele kilometers ten noordoosten van het eiland Zanzibar in Tanzania. Het eiland wordt vaak ten onrechte aangeduid als atol. Wel zijn er enkele huisjes die aan toeristen worden verhuurd.

20230810_113120

Voor mij begon het met een lekker onhandige actie. Ik wilde vanaf het strand in de boot stappen. En plots kwam er een grote golf en daar lag ik... languit in het water... met heel mijn hebben en houden.

Resultaat:

• Broek drijfnat
  • T-shirt doorweekt
  • BH tot op de draad nat
  • Rugzak inclusief inhoud door en door nat
  • Heuptasje met inhoud vet nat
  • Paspoort vochtig
  • Portemonnee nat

20230810_113603

Maar ja, wat doe je eraan... en dus verder met het avontuur.  Met de boot trokken we erop uit om met dolfijnen te gaan zwemmen op open zee. Dit was echt geweldig. Ik heb op 1 meter afstand met 2 dolfijnen gezwommen... zo gaaf! (helaas zijn daar geen beelden van.

20230810_102613

Vervolgens zetten we koers naar een koraalrif. Tijd om de snorkel en bril op te zetten. Wauw... wat een mooie vissen zwommen er langs me heen. Ruim een half uur hebben gesnorkeld.

Na het snorkelen was het tijd voor een fruithapje. Dit keer geen Olvarit maar verser dan vers fruit. Ananas, watermeloen, kokosnoot, passievrucht, kleine bananen. Heerlijk sappig en vol van smaak.

20230810_113603

Op het strand aangekomen werd het tijd voor de lunch. In een lokaal restaurant op palen hebben we een feest van vis met rijst genoten. Er was octopus,  calamari,  grote garnalen, kreeft. Dit allemaal vers gevangen in de ochtend.

20230810_102630

Omdat ik maar 1 korte broek had meegenomen (waarom weet ik ook eigenlijk niet) en die dus nat was, was ik aangewezen op een typische toeristenshop. Een leuk setje Hakuna Matata. Ach, later kan ik er vast wel om lachen...

20230810_113609

En met mijn vrolijke broek en shirt zetten we koers naar mijn hotel. Dit was een van deur tot deur excursie. Tijd voor een dutje.

1. Anita Dudok:
    11 augustus 2023
    Wat een fantastische en bijzondere ervaringen weer Chantal. Geniet nog even🙏🫶
  2. Els Groenendijk van der maas:
    11 augustus 2023