Rustige start

31 mei 2025 - Arusha, Tanzania

Aankomen op vrijdag heeft als voordeel dat ik eerst 2 rustige dagen heb om op te starten en te landen hier. Dat landen lukte al snel, en opstarten is ook goed gelukt met een heerlijke cappuccino ( MET koekje erbij, hoe Hollands!) bij Cafe Arusha. 

1000081518

Vanuit het café naar de supermarkt gewandeld. Het weer was prima, zo'n 23 graden en genoeg zon afgewisseld met wat wolken. Bij de supermarkt eerst een praatje gemaakt met de man van de bewaking. Er lopen daar altijd 2 bewakers rond en één van hen begint altijd een praatje met me. Vervolgens de boodschappen bij elkaar gezocht, meteen gepind want Tanzania is en blijft een cash-land. 

Bij het bestellen van de tuktuk terug naar het hostel een oude bekende: Hagei. Een hele attente, nette en goede tuktuk chauffeur. Hij was blij dat ik terug was. Ik ga zeker zijn tuktuk vaker gebruiken. Het wachten is tot ik James tref, mijn all-time favorite chauffeur. Hij weet dat ik terug ben dus het zal niet lang duren of zijn naam zal voorbijkomen in de app waarmee je vervoer besteld, InDrive.

1000081512 1000081506

Terug in het hostel lekker gedoucht en in de hangstoel (zo'n egg-model-ding) de middag al lezend en muziek luisterend doorgebracht. 's Avonds een potje spaghetti gekookt en op tijd erin. Morgen nog zo'n dagje en dan maandag naar Tupendane.3n22222

PS De poezen op de foto zijn Jasmin en Simba. In januari liet ik die als ukkies achter en inmiddels zijn ze fikse gegroeid en door het hostel omarmd, het brengt een huiselijke sfeer mee.

Foto’s

2 Reacties

  1. Lindsay:
    1 juni 2025
    Ik wens je een heel fijne tijd toe ❤️
  2. Roland:
    2 juni 2025
    Het voelt weer vertrouwd om terug te zijn. Veel succes en plezier daar!