Vers fruit
1 juni 2025 - Arusha, Tanzania
De dag lekker rustig gestart, typische zondag in Tanzania: pole pole.
Rond 11 uur ben ik richting de rand van Arusha gereden. Wat ik hier in de stad echt mis, is gevarieerd vers fruit. En dan vooral zacht fruit en verschillende appelsoorten. Een klein online 'fruit onderzoek' leerde me dat nog voorbij Arusha airport een Farmshop zit: Glenfarm. Dus leek het me wel een goede bestemming om die kant uit te gaan.
Aangekomen eerst genoten van een lekkere koffie, er zit in hetzelfde gebouw ook een ambachtelijke patisserie. Dus cappuccino en een croissant was perfect als laat ontbijt/vroege lunch.
Vervolgens de farmshop gezocht en heerlijk kunnen slagen: doosje frambozen, doosje blauwe bessen, Granny smith appels en kiwi's. Allevier niet in de stad hier in de supermarkt te krijgen. Alles zo vers van het land. Wat wil je nog meer.
Vanavond gaan we met een aantal mensen uiteten. Weekend moeten we altijd zelf ons avondeten verzorgen en aangezien er morgen mensen weggaan kwam dit goed uit.
En dan morgen aan de slag!
Foto’s
1 Reactie
-
Roland:2 juni 2025Het fruit ziet er goed uit

