Schrijnend verhaal

1 maart 2024 - Arusha, Tanzania

Vandaag een schrijnend verhaal. Herinneren jullie deze foto nog?

1000025711

Toen ik dit mannetje in mijn armen had, was mijn indruk dat hij 6 maanden was. Hij kon alleen wat kruipen, geen tandjes, geen woordjes spreken... nu hoorde ik vandaag dat hij 1 jaar en 7 maanden oud is. Hij had moeten kunnen brabbelen, hij had tandjes moeten hebben -hij heeft er slechts 2 die doorkomen- en hij had al moeten kunnen lopen met vasthouden.

Zijn start in het leven was erg slecht. Zijn moeder raakte zwanger toen ze nog een tiener was. Op dat moment werkte ze als huishoudelijke hulp bij een oudere vrouw. Omdat ze toch haar kind met de vader op wilde voeden, trok ze bij hem en zijn moeder in. Zelf had ze haar beide ouders verloren en ze had geen broers of zussen.

Al snel na de geboorte ging het niet goed. Ze werd verstoten en zonder kind teruggestuurd naar haar werkgever. Na een tijdje zei de werkgever dat zij haar en haar kind zou willen sponsoren en helpen. Samen togen ze naar het huis van de vader en zijn moeder. Daar troffen ze een zwaar ondervoed jongetje aan dat een grote groeiachterstand had. Ze wisten de vader te overtuigen dag ze het kind hoe dan ook mee zouden nemen, met of zonder geweld.

Momenteel woont moeder met haar zoontje nog altijd bij de oudere vrouw, welke ervoor heeft gezorgd dat ze bij ons terecht kon. We proberen haar een betere toekomst te bieden samen met haar zoontje. Dat verdienen ze beiden ❤️.

Toekomst

1. Ilse Jacobs:
    1 maart 2024
    Phoe wat heftig zeg en wat zielig voor dat jongetje, hopelijk gaat het steeds wat beter met hem

Jouw reactie