Het verhaal van Sarah

18 juni 2023 - Terheijden, Nederland

Sarah was 8 jaar oud toen haar moeder haar weggaf om als bediende in een stedelijk huishouden te werken, met de belofte dat ze naar school zou worden gebracht. Toen Sarah echter eenmaal bij het huishouden aankwam, werd ze alleen als dienstmeisje beschouwd en kreeg ze niet meer de kans om naar school te gaan.

Als slachtoffer van mensenhandel en kinderarbeid werd Sarah niet betaald voor haar werk, mocht ze het huis niet uit, werd ze geslagen en beledigd en als straf ook uitgehongerd. Via een buurvrouw werd de politie op de hoogte gebracht van de zaak, ze wisten Sarah te redden en brachten haar naar Faraja-Center toe.

Human-Trafficking-Victim

Bij Faraja Center leerde Sarah lezen en schrijven op onze Pre-School. Bovendien konden we dankzij een donor die sponsorde haar schoolgeld betalen. Sarah zit nu op de basisschool en presteert erg goed.

Ze zal onder de steun van de sponsor in het Faraja Center blijven wonen tot ze klaar is met school en op zichzelf kan wonen.

1. Roland:
    19 juni 2023
    Wat een ontroerend verhaal. En wat mooi dat het Faraja Center haar nu ondersteunt.