En we bouwen verder...

12 februari 2024 - Arusha, Tanzania

Vandaag hebben de bouwers de keuken opgemetseld tot bovenkant raam en deur. Woensdag komen hier dan de balken op, deze worden hier met de hand gegoten. En daarna kunnen ze tot dakhoogte metselen. Heel vreemd is wellicht het fenomeen dat daken hier worden gehuurd en niet gemaakt van zelfgekochte materialen. Waarom...? Daar hoop ik nog achter te komen.

1000023397

Verdere vorderingen die we gemaakt hebben met dank aan MediTrip/Siret, zijn de renovatie van het oude toilet en de realisatie van een tweede nieuwe toilet, die hard nodig was gezien het aantal vrouwen en kinderen.  Er is nu in ieder geval een vrouwentoilet en een kindertoilet. In beide toiletten moeten alleen nog stortbakken gehangen worden. Nu wordt er met een emmer water gespoeld. Het betegelen van de vloeren en muren is ook een 100% vooruitgang. Voorheen wat dit bij de oude toilet van ruw beton. Dit was nauwelijks hygiënisch schoon te maken, wat zeker met Afrikaanse temperaturen nodig is om niet nog meer ongewenste bacteriën aan te trekken.

1000023394

1000023396

Op de grond ligt een lap hoor...

Wat bracht de dag nog meer?

1. Keelpijn en verkouden net als vorig jaar.
  2. Mooi weer zoals heel vaak: 30°C, met wel af en toe in de middag een fikse lokale regenbui.
  3. Anderhalf uur in een 'copyshop ' gestaan, de ruimte was 2x2 meter, hitteplan van kracht, en stampvol met tafel, stoel, planken,  oude niet-werkende machines e.d. En de buit? 0 kopieën 😠.

Vanmiddag rustig even bijkomen en de neus en keel even tot rust laten komen. Hoort ook bij Afrika. Pole Pole!

Tot later!

1. Roland:
    12 februari 2024
    Veel werk verzet dus!
  2. Ad Mekes:
    12 februari 2024
    Chantal,
    Enorm veel wat er in een goede week is gedaan.
    het ziet er ook allemaal erg goed uit en is zeer functioneel.
    Doe zo voort en je kan met een trots hart in maart naar vhuis

Ma en Pa

Jouw reactie