Maasai village

11 februari 2024 - Arusha, Tanzania

Vandaag een bezoek gebracht aan een Maasai-village. Wederom erg indrukwekkend om deel van uit te maken.

Even wat korte informatie: De Masai is de naam die wordt gegeven aan een grotendeels nomadisch volk in Oost-Afrika, voornamelijk woonachtig in Kenia en Tanzania. De Maasai slaagden erin om, ondanks de groeiende moderne civilisatie, hun eeuwenoude tradities te bewaren.

Hun geloof in de god Engai en het houden van zoveel mogelijk vee en kinderen zijn de belangrijkste aspecten in hun leven. De Maasai stam is overwegend woonachtig in zeer wildrijke gebieden waarin hun nomadische leefstijl goed samen gaat met de wilde omgeving.

Maasai hangen nog sterk aan hun eeuwenoude tradities en gebruiken. Bekend staan zij om hun zang en dans waarbij de mannen hoogspringen. Hoe hoger je springt hoe meer kracht en uithoudingsvermogen je hebt en hoe meer aanzien je geniet.

We hebben deel mogen uitmaken van hun rituelen. Samen hebben we gedanst en gezongen. Ik zal enkele foto's plaatsen om een impressie te geven van een indrukwekkende dag.

100002314310000233231000023284100002332910000230081000023302

1. Roland:
    12 februari 2024
    Dat zal een bijzondere ervaring zijn geweest!

Jouw reactie