Drukke ochtend

26 februari 2024 - Arusha, Tanzania

Vanochtend een drukke ochtend gehad. Veel op en neer gereden van de ene naar de andere winkel en door naar de markt.

Verfwinkel

Allereerst samen met Kombo, een van de manager van mijn vriendin Pearl, naar de lokale verfwinkel gereden. Daar mijn bestelling gedaan. Toen begon het lange wachten. Elke kleur die ik besteld had, ook waren dat gewoon basiskleuren als blauw, geel, rood etc, moest gemaakt worden. Ze doen hier in ieder geval wel aan recyclen. Je krijgt je verf namelijk mee in een reeds eerder gebruikt blik. Maar goed, 2 uur later stapte ik naar buiten met:

• Rood, Oranje, Geel, Groen, Blauw, Paars en Zwart --> 1 liter van elk
  • Wit en lichtblauw --> 10 liter van elk
  • 8 kwasten
  • 2 rollers
  • 2 lege emmers die als verfbak voor de rollers moeten dienen
  • 2 rollen afplaktape
  • 15 meter afdekfolie

Voeg daar 10 vrijwilligers aan toe en het resultaat zou een frisse DayCare moeten zijn op zaterdag.

1000026110

Lokale markt

Omdat ik vorige week de allereerste Box of Love (een box met eten voor een gezin met 4 kinderen voor 1 maand) heb gekocht van Pearl's organisatie voor één van onze outreach vrouwen, moesten we deze nog samenstellen. Samen met Kombo, mijn maatje deze ochtend, zijn we naar de markt geweest waar alleen de lokale bevolking koopt. Geen Mzungu*-prijzen, maar lagere prijzen voor de locals. Ik was dan ook op de héle markt de enige Mzungu. Iedereen klampte me aan alsof ik een attractie was.

10000261191000026118

• 2 kg tomaten
  • 2 kg wortelen
  • 1 groot, breekbaar zeepstuk
  • 1 pak thee

Morgen gaan we het pakket naar Mushi en haar gezin brengen. Ze weet niet dat we komen, dus ik ben benieuwd hoe ze reageert. Voor haar betekent dit dag ze zich een maand geen zorgen hoeft te maken over eten. En het beetje geld dat ze hiermee bespaart kan ze gebruiken om zelf groenten te verkopen en daarna door te verkopen.

1000026124

* Mzungu is wat ze hier tegen blanke mensen zeggen.

De muur

Dan nog even een update wat betreft de muur. De fundering is gestort op zaterdag en vanmorgen is het metselen begonnen. Dit gaat ook weer razendsnel. Zie maar op de foto. Ik denk dat stuk muur eind van de week wel klaar is.

10000261281000026127

1. Inge:
    26 februari 2024
    Wat doe je goed werk daar!
  2. Roland:
    27 februari 2024
    Er worden weer mooie stappen gezet!

Jouw reactie