Op pad

27 februari 2024 - Arusha, Tanzania

Vandaag op pad gegaan om keukenapparatuur te kopen. Omdat we echt nog moesten zoeken hebben we maar een tuktuk genomen die de hele middag bij ons is gebleven.

Eerste item op de lijst: een kooktoestel. We hebben een aantal winkels bezocht maar veel winkels hadden niet wat we zochten. Na een gesprekje met een Boda Boda rijder (motor) werden we naar een winkel aan de rand van de stad gestuurd. En zie daar... liefde op het eerste gezicht. En toen begonnen de onderhandelingen want we willen geen volle mep betalen. Samen met Timon en Rose zijn we erin geslaagd om het kooktoestel, een gasfles en de accessoires voor aansluiting te kopen voor minder dan de originele prijs voor alléén het kooktoestel. Dus... goede onderhandeling.

Volgende probleem; hoe krijgen we dat toestel met gasfles op Tupendane. Geen probleem zei Rose, doen we gewoon op de motor.

10000262051000026202

Vervolgens op pad voor een gootsteen. Gelukkig hadden we daar al vooronderzoek gedaan. We hebben de tuktuk rijder meteen naar de juiste winkel gestuurd.  Daar konden we ook weer wat van de prijs afkrijgen. We moeten aan ons budget denken natuurlijk. En vervolgens hebben we die dubbele gootsteen mét uitdruipstuk in de tuktuk gepropt. Op naar Tupendane.

1000026150

Morgen gaan we de werkbank met gootsteen gieten van beton. En dan hebben we alleen nog tegels nodig om de werkbank te betegelen. Dit gaan we echter niet redden voor Timon vertrekt. Hopelijk kan een lokaal iemand de klus doen vóór ik naar huis ga.

Dan nog een korte update wat betreft de muur. Vandaag is er weer hard gewerkt. De foto is genomen rond 11 uur, dus ik verwacht morgenvroeg nog een veel hogere muur. We doen zoveel dingen momenteel. We zetten hele grote stappen.

10000261891000026190

1. Roland:
    27 februari 2024
    De keuken krijgt steeds vorm. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
  2. Ilse Jacobs:
    27 februari 2024
    Echt super zeg, en die keuken spullen gewoon op de motor hilarisch toch
  3. Anita Dudok:
    28 februari 2024
    Voordat jij weer vertrekt koken ze daar in hun eigen keuken, wat een topprestatie in zo'n korte tijd💪🫶

Jouw reactie