Gestart

7 februari 2024 - Arusha, Tanzania

Vandaag zijn we dan eindelijk gestart met ons donatie-project: het bouwen van een nieuwe keuken. We hebben best wat extra hulp: mijn Belgische compaan (samen financieren wij het), een vrijwilliger uit het hostel die zich vrijwillig aanbod, een Tanzaniaanse aannemer en de spontane hulp van de achter- buurjongen.

1000022311

1000022443

Allereerst werden alle materialen bezorgd: Cement, grind, zand etc. Dit werd meteen de eerste uitgave aan ons project. Aanvullend ben ik met mijn partner Rose nog wat gereedschap gaan kopen. En bij terugkomst was de betonnen rand al ver gevorderd.

1000022293

Het opvullen met keien voor stevigheid

1000022314

Het 'gieten' van de betonrand

1000022271

Twee vrijwilliger van ons, Timon & Thibault

Vandaag kan de betonrand verder uitharden en kunnen de eerste stenen gemetseld worden.  Hieronder het resultaat van dag 1.

1000022345

Om de bouwplaats compleet te maken, kwam er nog een leger aan Tanzaniaanse bouwvak-vrijwilligers. Deze kwamen om de binnenplaats van beton te voorzien en een tweede toilet te bouwen. Hoe dat zo? Ikzelf was ook blij verrast om dit te horen. Siret/Meditrip, de organisatie waar ik vorig jaar voor heb gewerkt, is met een extra ondersteuning van ons project bezig.  Eerder hebben zij al geld gestoken in andere women empowerment project. En nu ik samen ben gaan werken met Rose willen ze ons verder helpen. Mijn betrokkenheid en het onderhouden van een goede relatie met Pearl, eigenaar van Siret/Meditrip, werpt zijn vruchten af. Ik voel me zo gezegend dit te mogen meemaken en Tupendane te zien groeien.

1000022323

1000022329

Het egaliseren van de binnenplaats

1. Roland:
    7 februari 2024
    Zo mooi om te zien dat ze nu structureel betere voorzieningen krijgen!
  2. Inge:
    7 februari 2024
    Mooi om te zien. Goed bezig jullie allemaal!
  3. Anneke:
    7 februari 2024
    Zo wat een ijver van iedereen, fantastisch! Nog veel sukses
  4. Ilse Jacobs:
    7 februari 2024
    Wauw wat ziet het er al goed uit. Zo fijn dat je kan zien wat er allemaal gedaan kan worden en fijn dat er zoveel mensen komen helpen. Je bent een topper xxx
  5. Annelieke Hanegraaf:
    8 februari 2024
    Super deze samenwerking daar doe je het uiteindelijk voor toch 😊