Voortgang keukenbouw

8 februari 2024 - Arusha, Tanzania

Als ik kijk naar waar we nu al staan, dan gaat alles voorspoediger dan verwacht. Het is niet écht pole pole. Vandaag hebben we ook weer veel vooruitgang geboekt. De beton rondom en de eerste steenlaag was goed gedroogd vanmorgen. Hierdoor konden we vandaag verder met het opbouwen van de betonnen vloer. Eerst een laag zand erin, gewoon zand wat rondom het terrein te vinden is. Dit wordt dan goed aangestampt.

1000022483

Vervolgens alles opgevuld met keien, een grote blokkendoos. De laatste stap van vandaag was het aanbrengen van de beton, met emmertjes en handwerk.

1000022495

En bij dit handwerk dat fysiek niet te belastend voor me is, kon ik goed meehelpen. Samen met Timon, mijn Belgische bouwvakker, heb ik de betonnen vloer afgestreken. Het voelde goed om ook op dit vlak te hebben bijgedragen aan de keuken. Ik ben uiteraard wel opzichter en regel alle materialen en eventueel extra mannen. Maar dit voelde fijn om te doen.

1000022519

1. Roland:
    8 februari 2024
    Jullie zijn goed bezig! En dank aan alle donateurs. Zonder jullie donatie was dit niet mogelijk geweest!