Groot nieuws!

5 maart 2024 - Arusha, Tanzania

Ik weet het al even, maar pas vandaag kan ik het naar buiten brengen. Bij Tupendane zijn we een sponsorproject gestart. Dit houdt in dat je een kind sponsort om hem of haar door de schooltijdjaren heen helpt. Dit doe je door de maandelijkse fee van de school op je nemen, dit is inclusief lunch. Verder betaal je aan het begin van elk schooljaar voor zogenaamde 'opstartkosten'. Dit omvat o.a een uniform, schoenen, een rugzak, schriften en pennen.

Om dit project een kickstart te geven, heb ik vanaf vandaag een sponsorkind, een jongen. Dit voelt zo bijzonder, dat ik zo'n mannetje een betere toekomst kan en mag geven.

Zijn naam is Lengai Mollel. Hij is 5½ en woont vlakbij Tupendane. Hij woont bij zijn opa en oma, waar ook zijn moeder en oom wonen. Vader is niet in beeld. En broers en zussen heeft hij niet.

Momenteel zit hij bij ons in de daycare.  Vanaf januari zal hij naar primary school en zal hij veel nieuwe vriendjes en vriendinnetjes gaan maken.

Vanmorgen zijn we naar zijn huis gegaan en hebben we het zijn moeder en zijn opa verteld. Wat was dat een emotioneel moment. Opa begon te huilen en pakte mijn hand vast en wilde die niet meer loslaten. Moeder straalde van geluk en kon niet ophouden met me te bedanken.  Een moment dat ik nooit meer zal vergeten. Ik geef Lengai hiermee een betere toekomst, met uitzicht op nog meer onderwijs. En help de ouders door de financiële last van naar school gaan over te nemen. Voor ons dat geen last...

Hierbij stel ik jullie met veel liefde Lengai voor:

100002626410000271891000027180

10000272001000027176

Tot later!

1. Inge:
    Wat mooi, Chantal!
  2. Ilse Jacobs:
    5 maart 2024
    O wauw chantal wat mooi dat je dat kan doen, en dat je dat voor die jongen kan betekenen. 💋💋💋💋
  3. Roland:
    5 maart 2024
    Blij, en trots op alles wat je daar doet!
  4. ELISE LENGKEEK:
    5 maart 2024
    Chapeau, dit is hartverwarmend om te zien en te mogen meemaken, Chantal 👌💝💖En wat zie je er gelukkig uit joh!
  5. Annelieke Hanegraaf:
    7 maart 2024
    Geweldig dit doet jou heel goed zo te zien. Je ziet er gelukkig uit. Je mag echt wel trots zijn op jezelf

Jouw reactie