Hotsprings

9 juli 2023 - Hai, Tanzania

De naam zegt het al een beetje: een lekker warm "bad". Dat is wat ons vandaag te wachten stond. Na een goed ontbijt in het hostel waar we afgelopen nacht hebben geslapen, gingen we op pad. 25 km onverharde weg met gaten waar een hele auto in past.

De armoede is hier heel zichtbaar. Het binnenland laat karige huisjes zien zonder deuren en ramen. De voordeur bestaat uit een lap stof. Overal is het droog en uitgedroogd. Het is zeker een reality check en je realiseert je weer hoe goed wij het in de Westerse wereld hebben.

20230709_100203 Hotsprings 1

Bij de hotsprings was het tijd voor een verfrissende warme duik. De vissen zwommen rond mijn benen en heel nonchalant komt er een hagedis voorbij gezwommen, zich van niemand iets aan te trekken. Dat is natuur pur sang. Je beseft je dat je in hún wereld stapt en daar dus goed mee omgaat.

20230709_092859 Hotsprings 2

Bij de locatie voor de lunch zaten we aan de voet van de Kilimanjaro.

20230709_122703 Aan de voet van Kilimanjaro 20230709_122630

Na een lokale lunch van rijst met vlees'pot' waarvan ik niet precies weet wat er allemaal in zit. Maar voor alles is een eerste keer. En na lunch stond ons nog een rit van ruim 3 uur te wachten. Maar wat een mooi weekend is dit geweest.

1. Els Groenendijk van der maas:
    9 juli 2023
    Mooi Chantal, fijn dat je naast je inspanningen ook kan genieten Bedankt voor je verslagen, leuk om te volgen
  2. Kitty Kloet:
    9 juli 2023
    Wow, wat is het ondanks de armoede moei daar.
    Zo leuk om je reisverslagen te lezen en te zien hoe goed het met je gaat.
  3. Ad Mekes:
    Fantastisch Chantal .
    Dat is genieten.
    Was ik maar meegegaan
    Werk ze komende week, maar blijf genieten
  4. Roland:
    9 juli 2023
    Mooie foto's! En leuk dat je de Kilimanjaro hebt gezien.