Week 2

10 juli 2023 - Arusha, Tanzania

Zo, na een pittige hike afgelopen weekend stond ik met best wel wat spierpijn vanmorgen naast mijn bed. Maar die spierpijn is wel de oorzaak van iets moois, en dat verzacht het toch wel.

Vandaag weer een basisles meditatie gegeven. Ik merk dat de vrouwen me vertrouwen, want op mijn vraag of ze hun ogen wilden sluiten, deden ze dat allemaal.

Samen met de tolk heb ik ze meegenomen in hun lichaam. Om en om (Engels-Swahili) een reis langs de diverse delen van het lichaam.

20230710_110636 DayCare 1

Na mijn les ben ik naar de DayCare gegaan en hebben we zingenderwijs woordjes geleerd. Zelf heb ik ze de verschillende Engelse woordenboek fruit geleerd. Er zat één heel pienter mannetje bij, hij was de eerste die steeds de woorden goed uitsprak.

Er gebeurde nog iets leuks; toen één van de jongetjes mij opname zag maken met mijn telefoon kwam hij kijken. Ik zette mijn telefoon op de stand voor selfies. Hij was helemaal verbaasd dat hij zichzelf op het scherm zag. En hij wist ook nog de afdrukknop te drukken. Hieronder het resultaat.

20230710_111630 Kiekeboe

Morgen staat me mijn eerste les Basis Rekenen te wachten. Ik vind het vooral leuk dat ik verschillende dingen mag doen en zelf aan mag dragen. Ik ga ook op pad met de oprichtster van Tupendane om te kijken of we een paspoort kunnen regelen. Tevens overhandig ik haar de donaties die ik heb opgehaald. 2.400.000 Tsh (Tanzaniaanse shilling). Dankzij jullie kunnen we hier meteen zichtbaar dingen regelen die hard nodig zijn.

20230710_171328 Jullie donaties in Tsh

De foto's van de DayCare laten zien dat zij bekers in de hand hebben. Hierin zit pap. Als wij die niet geven, krijgen de kinderen maar een maaltijd per dag, avondeten.  Doordat wij rond 10.30/11.00 uur pap geven, kunnen ze de rest van de dag met een ietwat gevulde maag aan, tot aan het avondeten. Cruciaal dus.

20230710_110655 DayCare 2

PS. Klik op video's in het menu. Ik zal vanaf nu wat vaker video's publiceren.

1. Roland:
    10 juli 2023
    Dankzij alle donaties kun je nu letterlijk miljoenen geven aan dit bijzondere project!