Lekker onderdompelen

21 juli 2023 - Arusha, Tanzania

Langzaamaan gaat het weer wat beter. Ik probeer elke dag weer wat meer activiteit te doen zodat ik maandag klaar ben om te gaan werken.

Vanochtend ben ik met de inmiddels alom bekende tuktuk naar het centrum gereden en ben ik op zoek gegaan naar een Starbucks look-a-like. Ik was ongelooflijk toe aan een goede bak koffie, en dan bedoelik cappuccino. En niet de oploskoffie die we in het hostel hebben. Gelukkig wist de tuktukker wel een goede coffeebar. En dus strandde ik bij Culture Coffee. Een lekker cappuccino en een muffin (raar genoeg werd die warm gemaakt). Ik nam er de tijd voor, bereidde ondertussen wat lessen voor volgende week voor. Ik ga ze een kort gesprekje in het Nederlands leren, gewoon omdat het kan.

10124076EA-checkers515Wx515H

In de middag had ik een missie: nagenoeg alle vrouwen, en dus ook hun kinderen, beschikken niet over een tandenborstel en tandpasta. Dat is hier geen eerste levensbehoeften. Toch kan het op latere leeftijd gebitsproblemen veroorzaken, met alle kosten die erbij komen. Nu weet ik wel dat ik hier geen structurele oplossing voor heb, maar een incidentele uitkomst kan ik ze wel bieden. En dus liep ik mijn favoriete supermarkt uit met 16 tubes tandpasta en 16 tandenborstels. En dat alles voor 55.000 Tsh, het equivalent van 20 €. Missie geslaagd!

Onderweg nam ik nog wat foto's

20230720_094402 Krachtpatser 1

20230720_094402(0) Krachtpatser 2

1. Inge:
    21 juli 2023
    Fijn te lezen dat het weer wat beter gaat. Je hebt je dag in ieder geval alweer nuttig besteed!