Nationale feestdag

7 juli 2023 - Arusha, Tanzania

Vandaag was het een nationale feestdag in Tanzania, Saba Saba. De meesten in ons hostel waren vrij, behalve de twee mensen van Legal Aid en ikzelf. Omdat de vrouwen anders geen goed onderkomen hebben wordt er elke beschikbare weekdag les gegeven.

We hebben vandaag de agenda voor volgende week besproken en ik krijg het druk.

20230707_125143 Omgeving

Maandag - Meditatie Dinsdag - Basis rekenen Woensdag - Basis rekenen Vrijdag - Basis Engels

Veel zin in maar ook wel spannend. Ik word hier voor alles ingezet wat ik zelf maar aandurf.

20230707_111846 Naailes

Tevens heb ik vandaag gesproken hoe we het met de donaties doen die ik heb opgehaald - waarvoor nogmaals dank. Omdat Rosa - de oprichter - nog geen geboorteakte, en dus geen paspoort heeft, kan zij geen rekening openen. We hebben nu afgesproken dat ze het in losse bedragen cash krijg. Ik totaal is dat hier het -whooping- van 2.500.000,00 Tsh. Voel ik me even rijk met al die biljetten. Met het eerste deel, want ik kan het hele bedrag hier niet in een keer opnemen, gaan we volgende week spullen kopen die heel hard nodig zijn. Samen met Rosa ga ik op pad. Leuk om zo direct het geld om te kunnen zetten in materialen die hier schaars zijn.

20230707_125205 Buurtkinderen

1. Ad Mekes:
    8 juli 2023
    Mooie besteding van je vrije dag.
    We zien dat je genoten hebt
  2. Annelieke Hanegraaf:
    9 juli 2023
    Je straalt Chantal op de foto’s Volgens mij ben je op je plek daar. Maar neem niet te veel hooi op je vork. Pas goed op jezelf 😘