Prep call 1

5 mei 2023 - Terheijden, Nederland

Vandaag mijn eerste prep call gehad. Ik had al een introductie gesprek gehad. Nu was het tijd om wat praktische vragen uit de weg te helpen. Het 'hoe-wie-wat-waar' is beantwoord. Mijn project heet Faraja. Het bevindt zich op een groot stuk land. Enerzijds ligt een pand met klaslokalen voor de theorielessen en een klaslokaal voor de praktijklessen. Anderzijds een groot stuk land met daarop in totaal vier groepsruimte voor de kinderen van de tienermoeders, verdeeld over leeftijdsgroepen. Ik kan het al helemaal voor me zien.

Ik heb ook weer de nodige papieren gekregen om door te lezen voor mijn komst. Ik kreeg in ieder geval al complimenten dat mijn voorbereidingen al zo ver gevorderd zijn. Zoals ik eerder al zei, ook hier komt een opgeruimd karakter van pas. Ik lig duidelijk voor op andere vrijwilligers.

Bij de documenten zat een overdracht van een vrijwilliger uit Nederland.  Ik ga haar werk voortzetten.

Als jullie dus afvragen wat ik dit weekend ga doen... inlezen!

Prep call 2 zal een week voor vertrek plaatsvinden. Dan worden de laatste belangrijke zaken besproken.