Vermist: gestolen hart

31 juli 2023 - Arusha, Tanzania

Dat ik mijn hart aan Afrika zou verliezen had ik niet meteen verwacht. Toch is dat precies wat er gebeurd is. En dan in het bijzonder aan mijn project Tupendane. Vorige week heb ik dan ook het besluit genomen om als partner van Tupendane vanuit Nederland ga inzetten. Om te beginnen zal ik me bezig gaan houden met wat administratie.  Deze moet nodig op orde komen en ook gedigitaliseerd worden. Tanzania ligt op dat gebied wat achter.

De stap die daarna volgt geeft me nu al heel veel energie. Ik zal me bezig gaan houden met het zoeken naar sponsoren.  Dit kan in verschillende vormen zijn:

1. Het eenmalig sponsoren van een van de vrouwen uit het project, in- en outreach. Het gaat dan om het geven van een startkapitaal om een eigen bedrijfje te beginnen waardoor zij op weg kunnen naar financiële onafhankelijkheid.
  2. Het sponsoren van een van de kinderen van de daycare of de kinderen van vrouwen uit het outreach programma. Dit betreft een sponsoring van meerderen jaren om het kind vanaf 2 jaar tot 16 jaar van een opleiding te voorzien. Zo hebben zij een kans op een beter en financieel onafhankelijk leven.
  3. Het sponsoren van materialen en eenmalige projecten. Te denken aan het bouwen van twee nieuwe toiletten, een keuken en een muur rondom het terrein.

Ik kijk heel erg uit naar deze samenwerking. De vrouwen en kinderen van Tupendane hebben mijn hart gestolen.

1686555628450

O ja, en dit deed ik ook nog vandaag:

Swahili les DayCare

1. Roland:
    31 juli 2023
    Super dat ze op jouw support kunnen rekenen!
  2. Inge:
    31 juli 2023
    Echt super dat je dit doet. Ze mogen blij zijn met jou!
  3. ELISE LENGKEEK:
    31 juli 2023
    Wat mooi om te lezen! Je hart gloeit ervan hè?
  4. Ilse Jacobs:
    31 juli 2023
    Echt heel gaaf dat dit project zo je hart heeft gestolen. En wat goed en fijn dat je iets voor ze kan doen als je weer thuis bent.