Meet & greet

27 juli 2023 - Arusha, Tanzania

Dit is Marycelina (33). Ze heeft 3 kinderen: Glory (12), Jacqueline (9) en Grace (6). In de ochtend komt ze naar Tupendane (this means "Let us love eachother") om daar skills te leren die ze elders niet zou kunnen leren. Ze leert naaien, basis Engels, business en rekenen. Met deze basis skills en een klein startkapitaal zou ze haar eigen bedrijfje kunnen opzetten.

IMG_20230727_204744_790

Vooralsnog probeert ze chapati te verkopen in de middag. Soms verkoopt ze net genoeg om ingrediënten voor de volgende dag te kopen. Maar ze moet dan ook een keuze maken of ze dit geld besteed aan die ingrediënten of aan eten voor de avond. Want op dit moment is dat de keus tussen geen eten of 1 maaltijd per dag voor 4 personen.

Ik hoop dat ik door mijn verhalen duidelijk kan maken hoe hard er hier geld nodig is om deze vrouwen, en daarmee de kinderen, een toekomst te geven. Women empowerment!

Een korte blog vandaag, ik heb andere dingen gedaan waarover ik later meer zal vertellen.

1. Ad Mekes:
    28 juli 2023
    Chantal,

Een vraag.
    Je hebt nu al een paar bezoeken afgelegd.
    Er is steeds sprake van vrouwen ( moeders) met kinderen.
    Waar zijn die mannen.
    Zie zouden toch voor de kost moeten zorgen.
  2. Chantal:
    28 juli 2023
    Hoi pap, je vroeg naar de mannen. Die zijn allemaal buiten beeld. De meeste vrouwen zijn geslagen en misbruikt door hun echtgenoten en als de man er genoeg van heeft laat hij de vrouw met al haar kinderen achter, soms zelfs zwanger. Vandaar dat al die vrouwen het zo moeilijk hebben. Niemand zorgt voor hen en de kinderen. Ze staat er volledig alleen voor. Vaak is er ook geen andere familie om te helpen. Heel erg schrijnend.